Digital Aetas

SEO za internet trgovine – Vodič za početnike

Svaka internet trgovina želi privući više organskog prometa i povećati prodaju.Korištenje SEO strategija je izvrstan način za postizanje tog cilja. Ovaj vodič objašnjava što je SEO za internet trgovine,

Ovo je slika koja prikazuje naslovnicu našeg bloga vodiča za seo za internet trgovine.

Podjeli

Svaka internet trgovina želi privući više organskog prometa i povećati prodaju.
Korištenje SEO strategija je izvrstan način za postizanje tog cilja.

Ovaj vodič objašnjava što je SEO za internet trgovine, zašto je važan i kako ga implementirati.

Što je SEO za internet trgovine?

SEO za internet trgovine je proces poboljšanja organskog rangiranja internet trgovine na tražilicama poput Googlea i Binga.

Pomaže privući više kupaca na vašu web stranicu povećanjem njezine vidljivosti na internetu – bez korištenja plaćenih oglasa.

Neki od zadataka koji se obavljaju prilikom rada SEO-a za internet trgovine obuhvaćaju:

  • Istraživanje relevantnih ključnih riječi
  • Optimizaciju stranica proizvoda i kategorija za odabrane pojmove
  • Unapređenje strukture web stranice
  • Kreiranje sadržaja visoke kvalitete
  • Gradnju poveznica s drugih web stranica koje vode na vašu stranicu

i niz drugih aktivnosti koje ćete moći saznati u ovom blogu.

Zašto je SEO važan za internet trgovine?

SEO je ključan za internet trgovine jer omogućuje povećanje prometa i poticanje prodaje, isto kao i izgradnju relevantnosti brenda.
Kada se vaša trgovina bolje rangira u rezultatima pretraživanja, veći broj ljudi ima priliku vidjeti vašu ponudu, što često vodi do više kupaca.

Korištenje SEO-a za vašu internet trgovinu također vam omogućuje:

  • Dosezanje kupaca bez troškova za oglase
  • Jačanje vjerodostojnosti, budući da ljudi uglavnom više vjeruju organskim rezultatima nego plaćenim oglasima
  • Stjecanje prednosti pred konkurencijom koja možda nije optimizirala svoje stranice za tražilice

U nastavku ćemo pisati o najboljim praksama i savjetima za optimizaciju vaših internet trgovina, koji će vam pomoći privući više kupaca.

6 savjeta za uspješan SEO vaše internet trgovine

1. Istraživanje ključnih riječi

Istraživanje ključnih riječi uključuje pronalaženje izraza koje ljudi koriste za pretraživanje proizvoda poput vaših.
Optimizacija stranica proizvoda i kategorija za te ključne riječi može pomoći da se bolje rangirate za izraze koje vaši potencijalni kupci unose u tražilice.

Pri istraživanju ključnih riječi obratite pažnju na namjeru pretraživanja.
To se odnosi na razlog zbog kojeg netko unosi određeni pojam u tražilicu, odnosno što želi saznati ili postići tim pretraživanjem.
Stranice koje ispunjavaju namjeru pretraživanja imaju veću šansu za visoko rangiranje u rezultatima tražilica (SERP).

Glavne vrste namjere pretraživanja uključuju:

  • Navigacijska: Korisnici žele pronaći određenu web-stranicu ili stranicu 
  • Informacijska: Korisnici traže informacije o određenoj temi (npr. “razlika između toaletne i parfemske vode”).
  • Komercijalna: Korisnici žele usporediti proizvode prije kupnje (npr. “najbolji ženski parfemi”).
  • Transakcijska: Korisnici žele kupiti nešto online (npr.”kupi ženski parfem”).

Za internet trgovine, transakcijske i komercijalne ključne riječi su posebno važne.
Kupci koji ih koriste češće su spremni na kupnju u usporedbi s onima koji samo traže dodatne informacije. Saznajte više o tome kako napraviti istraživanje ključnih riječi ovdje.

Alat za istraživanje ključnih riječi

Jedna od korisnih metoda je korištenje alata poput Keyword Magic Tool-a ili Google Keyword Planner.
Ovi alati generiraju tisuće prijedloga ključnih riječi na temelju jednog izraza. Također možete filtrirati rezultate kako biste pronašli ključne riječi relevantne za vaše poslovanje.

Alat za istraživanje ključnih riječi od SEMRUSH-a koji se zove Keyword Magic Tool.

Na primjer, ako vaša internet trgovina prodaje parfeme, dovoljno je unijeti pojam “parfem” u alat i dodati vašu domenu kako biste dobili personalizirane uvide o ključnim riječima. Nakon toga, kliknite “Traži”.Alat će prikazati listu relevantnih ključnih riječi koje ljudi pretražuju na Googleu.

Imati pristup velikom broju ideja za ključne riječi svakako je korisno, ali kako odabrati one najbolje?

Prije svega, fokusirajte se na ključne riječi koje su relevantne za stranice proizvoda ili kategorija na vašoj web stranici.
Na primjer, ako imate stranicu kategorije posvećenu prodaji parfema, ključna riječ poput “luksuzni ženski parfemi” može biti izvrsna opcija.

Za dublju analizu kliknite na grupu ključnih riječi s lijeve strane u alatu. Time ćete pregledati sve ključne riječi unutar te kategorije i odabrati one koje najbolje odgovaraju vašem sadržaju.

Slika za vrijeme procesa istraživanja ključnih riječi

 

Koristite filter “Namjera” kako biste prikazali samo komercijalne i transakcijske ključne riječi.

Odabir namjere prilikom istraživanja ključnih riječi

 

To su ključne riječi s najvećim potencijalom za privlačenje kupaca koji su spremni obaviti kupnju.

Nakon odabira filtera, svakako kliknite “Primijeni” kako biste vidjeli prilagođene rezultate.

Sljedeći korak je korištenje metrika poput “Volumen” i “KD” (težina ključne riječi) kako biste pronašli vrijedne ključne riječi za ciljanje.

  • Volumen: Prikazuje prosječan broj pretraživanja određene ključne riječi mjesečno. Veći volumen znači da je riječ popularnija među korisnicima.
  • KD (key difficulty): Postotak na skali od 0 do 100 koji označava koliko je teško vašoj domeni postići visoko rangiranje za određenu ključnu riječ.

Ako je vaša internet trgovina nova i nema veliki autoritet, vjerojatno nećete moći konkurirati za ključne riječi s visokim KD vrijednostima.
Kao početnu točku, ciljate ključne riječi s KD ispod 30.

Ograničavanje na niži KD može značiti da ćete ciljati ključne riječi s manjim volumenom pretraživanja. To je zato što ključne riječi s visokim volumenom često imaju i veću težinu konkurencije.

Korištenjem ovih filtera pronaći ćete ključne riječi koje vam omogućuju da dosegnete svoju ciljanu publiku upravo u trenutku kada razmatraju kupnju.

To značajno povećava vaše šanse za konverzije i pomaže da iskoristite maksimalni potencijal svoje SEO strategije.

Koristiti preporuke Googlea

Pretraživačke funkcije poput autocompleta i povezanih pretraga na Googleu izvrsni su izvori ideja za ključne riječi za internetske trgovine.

Autocomplete je funkcija pretraživanja na Googleu koja korisnicima pomaže da brže završe pretragu čim počnu unositi pojam.
Za korištenje ove funkcije, jednostavno unesite ono što vaša trgovina prodaje u pretraživač.
Google će automatski predložiti povezane ključne riječi, kao što je prikazano u nastavku:

Ova slika prikazuje autocomplete na Googleu za ključnu riječ dodaci prehrani.

 

Ovi prijedlozi temelje se na onome što ljudi aktivno pretražuju, kao i na vašoj lokaciji i povijesti pretrage (zbog čega je preporučljivo koristiti incognito ili privatni prozor za dodatnu privatnost).

Također, razmislite o dodavanju razmaka na početku vaše pretrage kako biste dobili još više prijedloga za ključne riječi.

Još jedan odličan (besplatan) način za pronalaženje ključnih riječi za internet trgovine je pregledavanje sekcije „Povezane pretrage” na dnu rezultata pretraživanja na Googleu.

Na Googleu prikazuje pretražuje je sljedeće pojmove.

 

Nakon što izvršite pretragu, pomaknite se prema dolje dok ne vidite kutiju označenu kao „Povezane pretrage”. Ovdje ćete pronaći ključne riječi koje su usko povezane s vašim upitom.

Kako prioritizirati ove ideje?

Korištenjem alata poput Keyword Overview, možete analizirati njihove metrike – bilo pojedinačno ili u većim skupinama.
Otvorite alat i unesite svoje ključne riječi. Kao i kod Keyword Magic Tool-a, dodajte svoju domenu za personalizirane metrike.
Zatim kliknite
„Traži”.

Ova slika prikazuje na koji način se dođe do Keyword Overviewa na Semrushu.

 

Izvještaj prikazuje namjeru pretraživanja, volumen pretrage i KD za svaku ključnu riječ.

Ova slika prikazuje više informacije o ključmnoj riječi kolica za bebe.

Ove metrike pomoći će vam da odlučite koje ključne riječi vrijedi ciljati.

Ključne riječi za koje se rangira konkurencija

Pronalaženje ključnih riječi za koje se vaši konkurenti već rangiraju može vam pomoći da otkrijete dodatne ključne riječi za vašu internet trgovinu.
Sve što trebate učiniti je unijeti domeni konkurenta u Semrushov alat
Organic Research.

Na primjer, ako posjedujete internet trgovinu koja prodaje proizvode za bebe i djecu, možete provjeriti ključne riječi konkurenata poput Baby Center. Samo unesite domenu i kliknite „Traži”.

 

Zatim idite na „Pozicije” kako biste vidjeli točne ključne riječi za koje se vaš konkurent rangira.

Poklazuje rezultate pretražiovanja istraživanja ključnih riječi za domenu babycenter

Prođite kroz popis i tražite ključne riječi koje su relevantne i za vaše proizvode.

Kao i prije, možete sortirati i filtrirati prema metrikama poput težine ključnih riječi, volumena pretrage i namjere. Na taj način ćete pronaći ključne riječi za koje ćete vjerojatno moći rangirati i privući potencijalne kupce.

2. Poboljšajte arhitekturu stranice

Arhitektura stranice opisuje način na koji organizirate svoje stranice, kategorije, proizvode i objave.
To je važan tehnički SEO faktor za svaku internet trgovinu.

Optimizirana arhitektura stranice:

  • Pomaže Googleu da pretražuje i indeksira sve stranice proizvoda i kategorija
  • Olakšava korisnicima pronalaženje proizvoda i drugih informacija
  • Prenosi snagu linkova kroz vašu stranicu kako bi poboljšala rangiranje

Prvo, organizirajte svoju stranicu tako da posjetitelji mogu doći do bilo kojeg proizvoda s vaše početne stranice u samo nekoliko klikova.
Na primjer, pogledajmo internet trgovinu Baby Centra.
Zahvaljujući dobro organiziranom padajućem izborniku, možete doći do mnogih njihovih stranica s kategorijama u samo dva klika:

Ova slika prikazuje navigaciju domene babycenter.

Nakon toga, potrebno je samo još jednom kliknuti kako biste došli do stranice s pojedinačnim proizvodom.

Ova struktura stranice nije samo idealna za korisničko iskustvo (UX)—ona je također odlična za SEO, jer olakšava tražilicama pretraživanje vaše cijele stranice.

Odličan način za postizanje ove strukture je povezivanje vaše početne stranice s stranicama kategorija, a zatim povezivanje tih kategorijskih stranica s pojedinačnim stranicama na vašem sajtu.

Bonus: Pri definiranju kategorija, iskoristite svoje ključne riječi.
To neće samo pomoći u SEO-u, već će korisnicima također omogućiti da brže pronađu ono što traže.

U optimiziranoj arhitekturi stranice, nije svaka stranica nužno potrebna za indeksiranje.

Za stranice unutar internet trgovina, primjer bi bila stranica “Hvala” ili stranica s potvrdom kupnje. Ne želite da ove stranice budu prikazane u rezultatima pretrage, ali želite da ih korisnici dođu nakon obavljene kupnje.

Dodajte oznaku “noindex” u HTML kod svake stranice koju ne želite da se pojavljuje u rezultatima pretrage.

3. On-page SEO (optimizacija unutar stranice)

On-page SEO odnosi se na optimizaciju pojedinačnih stranica kako bi se postiglo više rangiranje u rezultatima pretrage.
Za internet trgovine, to se uglavnom odnosi na stranice proizvoda i kategorija.
Ovdje ćemo objasniti kako to postići.

Napomena:
Koliko imate kontrole nad nekim aspektima on-page SEO-a vaše intertnet trgovine ovisi o tome kako je postavljena i na kojoj je platformi (WordPress, Shopify itd.).

Optimizacija meta naslova i meta opisa

Meta naslov je naslov web stranice koji se pojavljuje u rezultatima pretrage, dok se meta opis obično prikazuje neposredno ispod njega.

Imajte na umu da Google često sam odabire meta naslov i opis koji će prikazati. Međutim, oboje su i dalje vrijedni optimizacije.
Meta naslovi spadaju među najvažnije dijelove optimizacije na stranici. (Nisu važni samo za ecommerce stranice, već za sve vrste web stranica.)
Google koristi vaš meta naslov kako bi razumio temu stranice, a to može utjecati na rangiranje.

Vaš meta naslov trebao bi idealno:

  • Imati manje od 60 znakova (nije strogi limit, ali dulji naslovi mogu biti skraćeni u rezultatima pretrage)
  • Opisivati sadržaj stranice
  • Koristiti ciljanu ključnu riječ
  • Privući korisnike na Googleu da kliknu na njega

Evo nekoliko dodatnih savjeta kako postići još bolje rezultate s vašim meta naslovima:

  • Spomenite neki popust (npr., “25% popusta”)
  • Uključite uvjerljivu prednost (npr., “[Besplatna dostava]”)
  • Opišite što vaš proizvod čini jedinstvenim (npr., “Najbolji,” “Najbrži,” “Najlakši”)

Primjer dobro napisanog meta naslova za internet trgovinu:

Što se tiče meta opisa, Google ih ne koristi za rangiranje.
Međutim, korisnici ih mogu pročitati prilikom odlučivanja na koji rezultat pretrage da kliknu. Stoga, uvjerljiv meta opis može povećati vašu stopu klikova (CTR).

Prikaz Google Search Console sa označenim CTR-om.

 

Evo nekoliko brzih savjeta za pisanje boljih meta opisa:

  • Ograničite dužinu meta opisa na otprilike 105 znakova (opet, nije strogi limit, ali ovo smanjuje mogućnost da ga Google skraćuje u rezultatima pretrage)
  • Svakom meta opisu dodajte jedinstvene informacije za svaku stranicu
  • Koristite pogodnosti (poput “besplatna dostava,” “ušteda X%,” “kupite jedan, drugi besplatno”) kako biste privukli pažnju korisnika
  • Uključite svoju ciljanu ključnu riječ

Koristite URL koji sadrži ključnu riječ

Google može koristiti riječi u vašim URL-ovima kao manji faktor rangiranja.
Kako biste osigurali da vaši URL-ovi budu učinkoviti i SEO-friendly, slijedite ove najbolje prakse:

  • Držite ih kratkima i opisnima – Jasni i sažeti URL-ovi pomažu korisnicima i tražilicama da razumiju sadržaj stranice.
  • Koristite crtice umjesto podvlaka – Crtice (-) su standardni separator riječi u URL-ovima.
  • Koristite mala slova – Izbjegavajte velika slova jer mogu uzrokovati duplicirane URL-ove ili tehničke probleme.
  • Izbjegavajte datume u URL-ovima – URL-ovi s datumima mogu brzo zastarjeti i otežati ponovnu upotrebu sadržaja.
  • Uključite ključnu riječ – Uključite svoju primarnu ključnu riječ prirodno, kako bi URL odražavao sadržaj stranice i poboljšao relevantnost za tražilice.

Optimizacija slika

Optimizacija slika proizvoda može pomoći da se rangiraju u rezultatima Google pretrage slika, što može privući dodatni promet na vašu stranicu i povećati prepoznatljivost brenda.

Kako optimizirate slike?

Naravno, kao prvo dajte im ime.

Ime datoteka daje informacije Googleu o čemu se na slici radi.

Primjer, yves-saint-laurent-parfem.webp je puno bolje ime nego IMG_123456.jpg.

Sljedeće, uključite atlernativni tekst (alt text)). Alternativni tekst je kratki opis onoga što se na slici nalazi. Taj opis govori pretraživačima više o samoj slici. 

Alt tekst također poboljšava pristupačnost jer ga čitači zaslona mogu pročitati naglas, omogućujući korisnicima s oštećenim vidom da razumiju sadržaj slike

Također, osigurajte da koristite komprimirane slike jer velike slike mogu usporiti brzinu učitavanja stranice

Smanjite veličinu slika kompresijom i bilo bi dobro kada bi koristili WEBP. format prije nego objavite sliku na web stranici. 

Uključite koristan i jedinstven sadržaj na svaku stranicu

Imati jedinstveni sadržaj na svakoj stranici povećava šanse da se pojavite u rezultatima pretraživanja za relevantne upite i smanjuje rizik od dupliciranog sadržaja
Međutim, ako vaša stranica ima tisuće proizvoda, pisanje jedinstvenog sadržaja za svaki od njih neće biti lako
Evo predloška kojeg možete slijediti za svaki element na stranici proizvoda

  • Naziv proizvoda: Koristite specifičan naziv proizvoda, primjerice, “Pedigree Complete Nutrition Grilled Steak, suha hrana za pse.” Nemojte koristiti generičke nazive poput “Pedigree hrana za pse”
  • Opis proizvoda: Napišite kratki opis (50 do 100 riječi) koji ističe ključne značajke i prednosti tog proizvoda. zbjegavajte kopiranje generičkih opisa
  • Značajke: Navedite specifične značajke proizvoda, uključujući detalje poput sastojaka, nutritivnih vrijednosti i zdravstvenih prednosti. Nemojte navoditi iste generičke značajke za svaki proizvod
  • Detaljni opis: Pružite detaljan odlomak koji sažima proizvod i ključne prodajne točke. Ovo je prostor gdje možete uvjeriti korisnika da odabere upravo taj proizvod

Međutim, postoje slučajevi kada je duplicirani sadržaj neizbježan, primjerice kada imate različite verzije stranica na različitim jezicima kako biste zadovoljili potrebe različitih regija

Ovo je uobičajeno kod velikih ecommerce stranica s tisućama (ili milijunima) proizvoda

U takvim slučajevima trebali biste koristiti hreflang oznake kako biste Googleu dali do znanja koja verzija stranice je preferirana i relevantna za svaki jezik ili regiju

Fokusirajte se na interno povezivanje

Interno povezivanje uključuje direktno povezivanje s drugim stranicama unutar vaše stranice

Kada se implementira ispravno, interna poveznica može poboljšati SEO jer distribuira autoritet (snagu rangiranja) kroz vašu stranicu. Jedan od najboljih i najjednostavnijih načina da to postignete je prikazivanje povezanih proizvoda na svakoj stranici proizvoda.

Moglo bi Vam se svidjeti unutar kada se odabere neki proizvod.

 

Ovaj pristup može zahtijevati više truda s tehničke strane. No, može stvoriti personaliziranije iskustvo za vaše korisnike. To ne samo da poboljšava vašu internu povezanost, već može također dovesti do viših stopa konverzije.

Implementirajte SCHEMA MARKUP


Schema markup je vrsta koda koji pomaže Googleu bolje razumjeti vaše stranice. Dodavanjem schema markupa u HTML kod vaše stranice, povećavate šanse da vaše stranice dobiju “rich snippets” u rezultatima pretraživanja.

Rich snippets prikazuju dodatne informacije ispod naslova i opisa, poput ocjena, recenzija i cijena. To može učiniti vašu web stranicu vidljivijom i potencijalno povećati stopu klikanja.

Ovo je osobito korisno za eCommerce stranice, gdje želite da vaši proizvodi budu istaknuti u odnosu na konkurenciju.
Google podržava mnoge vrste schema markupa, ali za eCommerce stranice, markup proizvoda je najrelevantniji tip.

Ne morate ručno pisati ovaj kod. Postoji mnogo besplatnih alata za generiranje markupa koji mogu generirati ovaj kod za vas. Također, možete koristiti alat kao što je Schema Markup Validator kako biste osigurali da ste ga ispravno implementirali.

Saznajte ovdje više informacija o On-Page SEO optimizaciji.

4. Iskoristite Content Marketing

Content marketing uključuje korištenje videa, blogova, email newslettera i drugih vrsta sadržaja za promociju vašeg brenda. Ovo može pomoći SEO-u vaše web stranice na nekoliko načina:

  • Privlačenje ciljane publike
  • Generiranje povratnih linkova s drugih web stranica
  • Izgradnja prepoznatljivog brenda
  • Pružanje vrijednosti potencijalnim kupcima

Kreirajte BoFu postove

Blog postovi na dnu lijevka (BoFu) ciljaju kupce koji su na samom kraju procesa kupovine. Ovi kupci su vrlo blizu donošenja odluke o kupnji, pa ih pravilnim sadržajem možete privući i povećati šanse za konverziju.

BoFu blog postovi uključuju:

  • Usporedbe proizvoda 
  • Kompilacijski postovi 
  • Priče i recenzije kupaca 

Promovirajte svoj sadržaj

Nakon što kreirate svoj blog sadržaj i objavite ga na svojoj internet stranici, promovirajte ga na društvenim mrežama. To vam pomaže diverzificirati izvore prometa osim Googlea, dok istovremeno dosežete širu publiku i povećavate prepoznatljivost brenda.

Međutim, nije nužno dijeliti samo svoj BoFu sadržaj. Informativni ili sadržaj usmjeren na zabavu također može dobro performirati na društvenim mrežama. Takav sadržaj može dovesti promet na vašu stranicu koji bi mogao biti zainteresiran za vaše proizvode.

Također možete podijeliti svoj blog sadržaj sa svojom email listom.
Dobro osmišljen email newsletter može povećati promet i konverzije.

5. Upravljanje tehničkim SEO-om vaše stranice


Već smo spomenuli kako poboljšanje strukture stranice poboljšava tehničku optimizaciju.
No, evo nekoliko drugih brzih tehničkih SEO pobjeda:

Osigurajte da koristite HTTPS

Hypertext Transfer Protocol (HTTP) je skup pravila koji omogućuju web preglednicima da komuniciraju s web serverima. HTTPS je sigurna verzija HTTP-a.
On šifrira vezu između vaše stranice i vaših posjetitelja, sprječavajući hakere da ukradu podatke poput lozinki i brojeva kreditnih kartica.
HTTPS je također potvrđeni Google faktor rangiranja (iako je sada lakši).
Kako biste provjerili koristi li vaša web stranica HTTPS, otvorite je u svom web pregledniku i potražite ikonu brave u adresnoj traci.

Ako je ikona brave prisutna, to znači da je vaša stranica sigurna.
Ako umjesto toga vidite upozorenje “Nije sigurno” i nema ikone brave, vaša stranica ne koristi HTTPS.

Da biste to ispravili, trebate instalirati SSL certifikat (secure sockets layer). Ovaj certifikat možete dobiti od svog pružatelja hostinga, često besplatno.

Neka vaša online trgovinaoptimizirana za mobilne uređaje

Google koristi indeksiranje prvo za mobilne uređaje. To znači da Google prvenstveno koristi mobilnu verziju vaše stranice za rangiranje.
Evo nekoliko najboljih praksi za poboljšanje mobilne izvedbe vaše stranice i potencijalno povećanje vaših rangova:

  • Koristite responzivan dizajn koji se prilagođava različitim veličinama ekrana i koristite meta tag za viewport
  • Pobrinite se da je tekst čitljiv na malim ekranima bez potrebe za zumiranjem
  • Ostavite dovoljno prostora između poveznica, gumba za kupovinu i drugih klikabilnih elemenata
    Pogledajte naš vodič za mobilni SEO kako biste saznali više.

Pošaljite svoju sitemapu Googleu

Vaša sitemapa je datoteka koja uključuje popis svih stranica na vašoj web stranici, uključujući stranice proizvoda, kategorije i blogove.
Pomaže tražilicama da pronađu ove stranice kako bi se mogle prikazati u rezultatima pretraživanja. Za ecommerce web stranice s potencijalno tisućama stranica, ovo je izuzetno važno.
Mnogi sustavi za upravljanje sadržajem (CMS), uključujući Shopify, automatski kreiraju vaš sitemap.
Obično se nalazi na jednoj od sljedećih URL adresa:

  • yoursite.com/sitemap_index.xml
  • yoursite.com/sitemap.xml
    Kada ga pronađete, sve što trebate napraviti jest poslati ga Googleu.

Poboljšajte brzinu učitavanja stranica

Brzina učitavanja stranica je važna mjera koja prikazuje koliko brzo se vaše stranice učitavaju. To je posebno važno za ecommerce stranice.
Zašto?
Zato što, ako se vaša stranica sporo učitava, korisnici će je vjerojatno napustiti prije nego što obave kupovinu.
Brzina učitavanja također može utjecati na vaše rangiranje na tražilicama.

Prvi korak u optimizaciji brzine učitavanja vaše stranice je korištenje PageSpeed Insights alata za mjerenje brzine i pronalaženje eventualnih problema. Dobit ćete ocjenu od 0 do 100. Što je viša ocjena, to je bolje.

Ispod primjer stranice digitalaetas.hr.

Prikaz odlične ocijene za Digital Aetas web stranicu na Page Speed Insights

 

Evo nekoliko brzih načina za poboljšanje brzine učitavanja stranice:
Prvo, minificirajte svoj kod.
Minifikacija je proces uklanjanja nepotrebnih znakova i razmaka iz vaših HTML, CSS i JavaScript datoteka. To ih čini manjima i pomaže im da se brže učitavaju. Postoje WordPress dodaci koji mogu pomoći u ovom procesu, a druge platforme to mogu raditi automatski. Ipak, možda ćete morati zatražiti pomoć od svog programera.

Sljedeće, koristite mrežu za isporuku sadržaja (CDN).
CDN je mreža poslužitelja diljem svijeta koji pohranjuju kopije vaših web stranica.

Kada posjetitelj zatraži stranicu s vaše web stranice, CDN je dostavlja s najbližeg poslužitelja, što smanjuje vrijeme potrebno za učitavanje datoteka.

Pronalaženje i rješavanje drugih tehničkih SEO problema

Tehnički SEO problemi ozbiljan su problem za bilo koju web stranicu, a osobito za eCommerce stranice koje često imaju mnogo stranica. Zašto? Što više stranica imate, veća je vjerojatnost da će nešto poći po zlu. S obzirom na to koliko su mnoge od tih stranica posebno dizajnirane za konverziju, želite da sve funkcioniraju ispravno.

Site Audit može vam pomoći da identificirate:

  • Duplirani sadržaj
  • Sporo učitavanje stranica
  • Pokvarene unutarnje poveznice
  • Pokvarene slike
  • Problemi s indeksiranjem i pregledavanjem
  • Problemi s Core Web Vitals

Osim što identificira probleme, alat nudi savjete o tome kako riješiti svaki od njih.

Site Audit također prikuplja povijesne podatke o auditima, što znači da možete zakazati redovite audite i uspoređivati ih. Tako, kako vi (ili vaš razvojni tim) implementirate popravke, možete pratiti napredak i osigurati da sve radi besprijekorno.

6. Izgradnja povratnih veza (backlinkova)

Backlinkovi (linkovi s jednog domena na drugi) jedan su od najvažnijih faktora za rangiranje na Googleu. Oni djeluju kao glasovi povjerenja za vašu stranicu, a što više backlinkova imate s relevantnih i uglednih web stranica, veći učinak to može imati na vaše rangiranje.

Evo kako možete početi graditi kvalitetne linkove za svoj e-commerce shop:

  1. Preuzmite spomenute linkove
    Pronađite domene koje spominju vaš brend ili proizvod, ali ne linkaju na vašu stranicu. Zatim im pošaljite e-mail i zamolite ih da učine spomenuti link klikabilnim.

Dobijte linkove od dobavljača ili distributera.

Ako ste preprodavač ili maloprodaja, kontaktirajte dobavljača ili distributera i zamolite ih da linkuju vašu trgovinu kao službenog preprodavača.

Alati koji vam mogu pomoći u praćenju rezultata SEO-a za internet trgovine

SEO za internet trgovine može biti izazovan bez specijaliziranih alata. Potrebno vam je sredstvo za praćenje kako biste vidjeli da li je vaša strategija učinkovita.

Bilo da želite generirati ideje za ključne riječi, pronaći tehničke SEO probleme ili graditi povratne linkove, ecommerce SEO alati pomažu u gotovo svakom koraku optimizacije.

Evo nekoliko alata koje možete provjeriti:

Praćenje pozicija za željene ključne riječi

Alati za praćenje pozicija omogućuju vam da razumijete kako vaša SEO kampanja utječe na bolje pozicije u pretraživačima. Dobit ćete uvid u to kako su se mijenjale pozicije ključnih riječi tijekom vremena i koje su ključne riječi izgubile ili stekle vidljivost.

Također, možete usporediti svoj rang za ključne riječi s rangiranjem vaših glavnih konkurenata.

Google Search Console je besplatan alat koji vam omogućuje praćenje organskog prometa, pronalaženje i ispravljanje problema na stranici te praćenje indeksiranja vaše stranice.

Google Analytics

Google Analytics je još jedan besplatan alat od Googlea koji prati promet na vašoj web stranici, ponašanje korisnika, konverzije i još mnogo toga.

Može vam pomoću u razumijevanju o tome od kuda promet dolazi i na koji način posjetitelji pretražuju sadržaj koji se nalazi na vašoj stranici.

Prikaz rezultata na Google Analyticsu

 

Koristite SEO za internet trgovinu kako bi unaprijedili vaše poslovanje

Poboljšanjem SEO-a vaše stranice možete postići bolje pozicije na tražilicama, više organskog prometa i veći broj konverzija. Međutim, važno je zapamtiti da rangiranje na tražilicama može varirati, što se može dogoditi zbog ažuriranja algoritama ili novih konkurenata na tržištu.

Zakažite besplatne konzultacije i besplatnu analizu kako bi vidjeli na koji način SEO agencija Digital Aetas može unaprijediti vaše poslovanje!

 

Pogledajte naše druge članke

Ova slika prikazuje našu maskotu patkicu na naslovinici članka seo za hotele.

SEO ZA HOTELE

Jeste li znali da više od 50% prometa web stranice dolazi od klikova na organske rezultate pretraživanja i da manje od 1% Google pretraživača dođe...

Digitalna Tranformacija Na Dohvat Ruke 📖

Jeste li spremni unaprijediti svoje SEO vještine? Pridružite se našoj zajednici SEO entuzijasta kako biste uvijek dobili najnovije informacije i strategije direktno u svoj inbox. Napravite prvi korak ka vrhu tražilice!