Digital Aetas

Kako napraviti SEO istraživanje ključnih riječi: Vodič za početnike

Google konstanto uvodi nova ažuriranja algoritama, međutim jedna stvar je ostala dosljedna kroz sve ove godine za SEO stručnjake koji žele optimizirati svoju web stranica,a to je istraživanje ključnih

Ilustracija koraka u procesu 'Kako napraviti SEO istraživanje ključnih riječi', sa fokusom na analizi relevantnih ključnih pojmova za web optimizaciju

Podjeli

Google konstanto uvodi nova ažuriranja algoritama, međutim jedna stvar je ostala dosljedna kroz sve ove godine za SEO stručnjake koji žele optimizirati svoju web stranica,a to je istraživanje ključnih riječi. U ovom članku naučiti ćete što je istraživanje ključnih riječi i kako napraviti SEO istraživanje ključnih riječi, zašto je važno, kako provesti detaljnu analizu ključnih riječi i odabrati prave ključne riječi za vašu marketinšku SEO strategiju.

Što je istraživanje ključnih riječi?

Istraživanje ključnih riječi je proces pronalaženja i analiziranja pojmova za pretraživanje koje ljudi unose u tražilice s ciljem korištenja tih podataka za određenu svrhu, najčešće za optimizaciju za tražilice (SEO). Pravilno provedenim istraživanjem ključnih riječi možete dobiti bolji uvid u količinu pretraživanja određenih ključnih riječi, koliko će ih biti teško rangirati na tražilici i puno drugih informacija koje ćete saznati u ovom članku. Na ovom linku možete pronaći informacije o evoluciji istraživanja ključnih riječi.

Zašto je istraživanje ključnih riječi važno?

Istraživanje ključnih riječi pomaže vam da pronađete ključne riječi koje je najbolje ciljati i pruža vrijedan uvid u upite koje vaša ciljana publika zapravo pretražuje na Googleu. Uvid koji možete steći u te stvarne pojmove za pretraživanje može vam pomoći u oblikovanju strategije sadržaja, kao i vaše marketinške strategije. Ljudi koriste ključne riječi kako bi pronašli rješenja kada provode istraživanja na internetu. Dakle, ako se vaš sadržaj uspješno nađe pred željenom publikom dok provode pretraživanja, dobit ćete više prometa. Stoga biste trebali ciljati ta pretraživanja koja vam donose promet i klikove. Osim toga, u inbound metodologiji ne stvaramo sadržaj oko onoga što želimo ljudima reći; trebali bismo stvarati sadržaj oko onoga što ljudi žele otkriti. Drugim riječima, naša publika dolazi k nama.

Cijeli proces počinje istraživanjem ključnih riječi.

Provođenje istraživanja ključnih riječi ima mnoge prednosti, a najpopularniji razlozi su:

Pregled marketinških trendova

Analiza ključnih riječi omogućuje uvid u aktualne marketinške trendove, olakšavajući usmjeravanje sadržaja prema relevantnim temama i ključnim riječima koje traži vaša publika.

Povećanje prometa

Kada identificirate ključne riječi koje najbolje odgovaraju vašem sadržaju, bolje rangiranje na rezultatima tražilice privući će više posjetitelja na vašu web stranicu.

Privlačenje kupaca

Analizom popularnosti ključnih riječi, opsega pretraživanja i općih namjera, možete odgovoriti na pitanja koja većina vaše publike želi riješiti.

Ključne riječi u odnosu na teme

Često čujemo kako se SEO promijenio u posljednjih deset godina te kako su ključne riječi postale manje bitne za rangiranje u pretraživanjima. To je djelomično istina, ali SEO stručnjaci pristupaju drugačije. Fokus je na namjeri iza ključne riječi i na tome da li sadržaj zadovoljava tu namjeru.

No, to ne znači da istraživanje ključnih riječi nije važno. Ono vam otkriva koje teme privlače ljude, i pod pretpostavkom korištenja pravog SEO alata, koliko su te teme popularne među vašom publikom. Ključna riječ ovdje su teme — analizom ključnih riječi s visokim mjesečnim pretraživanjima možete organizirati svoj sadržaj u teme o kojima želite stvarati sadržaj. Potom možete koristiti te teme za određivanje ključnih riječi koje ćete ciljati.

Elementi istraživanja ključnih riječi

Postoje tri glavna elementa na koje treba obratiti pažnju prilikom provođenja istraživanja ključnih riječi.

  • Relevantnost

Google rangira sadržaj prema relevantnosti. Ovdje dolazi do izražaja pojam namjere pretraživanja. Vaš će sadržaj rangirati samo ako udovoljava potrebama pretraživača. Osim toga, vaš sadržaj mora biti najbolji resurs za upit. Uostalom, zašto bi Google rangirao vaš sadržaj više ako pruža manje vrijednosti od drugih sadržaja na webu?

  • Autoritet

Google će pridavati veću važnost izvorima koje smatra autoritativnima. To znači da morate učiniti sve što možete da postanete autoritativan izvor obogaćujući svoju stranicu korisnim informativnim sadržajem te promovirajući taj sadržaj kako biste stekli društvene signale i povratne poveznice. Ako niste smatrani autoritativnima u tom području, ili ako su SERP-ovi ključne riječi opterećeni s teškim izvorima s kojima se ne možete natjecati (kao što su Forbes ili Mayo Clinic), imate manje šanse za rangiranje, osim ako vaš sadržaj nije izuzetan.

  • Volumen

Možda ćete se rangirati na prvoj stranici za određenu ključnu riječ, ali ako je nitko nikada ne pretražuje, neće rezultirati prometom na vašoj stranici. To je slično postavljanju trgovine u duhovnom gradu.

Volumen se mjeri MVP-om (mjesečni volumen pretraživanja), što znači broj puta koliko se ključna riječ pretražuje mjesečno među svim korisnicima.

Kako napraviti SEO istraživanje ključnih riječi koja najbolje odgovara vašoj SEO strategiji

U ovom odlomku obijasniti ću istraživanje ključnih riječi koji ćete najalkše moći pratiti kako biste sastavili popis pojmova koje biste trebali ciljati. Na taj način moći ćete uspostaviti i provesti snažnu strategiju ključnih riječi koja vam pomaže da budete pronađeni za pojmove pretraživanja koji vam stvarno znače.

Prvi korak: Napravite popis važnih i relevantnih tema koje su bitne za vaše poslovanje

Da biste pokrenuli ovaj proces, razmislite o temama za koje se želite rangirati. Doći ćete do otprilike 5-10 kategorija koje smatrate važnima za svoj posao, a zatim ćete koristiti te kategorije kako biste kasnije u procesu smislili određene ključne riječi.

Ako redovito objavljujete blog, vjerojatno su ovo teme o kojima najčešće pišete. Ili možda su to teme koje se najčešće pojavljuju u razgovorima o prodaji. Stavite se u položaj vaših kupaca — kakve vrste tema bi vaša ciljna publika tražila, a koje biste željeli da vaša tvrtka pronađe? Ako biste bili tvrtka poput Digital Aetasa — koja prodaje SEO usluge možda biste imali opće kategorije kao:

“on-page SEO”, “pisanje članaka”, “off-page SEO”, “tehnički SEO”, “povratne veze”, SEO za stomatologe, SEO za odvjetnike itd. Da biste saznali više o tim podtemama, prelazimo na drugi korak.

Drugi korak: Popunite te kategorije ključnim riječima

Sada kada imate nekoliko kategorija na koje se želite usredotočiti, vrijeme je da identificirate neke ključne riječi koje pripadaju tim kategorijama. To su fraze koje smatrate važnima za rangiranje na stranicama rezultata pretraživanja (SERP-ovima) jer vaša ciljna publika vjerojatno pretražuje te određene termine.

Cilj ovog koraka nije da stvorite konačan popis ključnih fraza. Želite samo završiti s izljevom fraza koje smatrate da bi potencijalni kupci mogli koristiti prilikom pretraživanja sadržaja povezanog s određenom kategorijom. Popise ćemo kasnije suziti u procesu kako biste izbjegli nešto preopsežno.

Iako Google svakodnevno šifrira sve više ključnih riječi, još jedan pametan način za stvaranje ideja za ključne riječi je saznati za koje se ključne riječi vaša web stranica već pronalazi. Da biste to učinili, trebat će vam softver za analizu web stranica poput Google Analyticsa, dostupnog u alatu za analizu prometa. U njemu možete pronaći točne informacije o količini organskog pretraživanja te pomoću kojih riječi vas već pronalaze i dolaze do vaše stranice.

Treći korak: Razumijevanje kako namjera pretraživača utječe na istraživanje ključnih riječi

Kao što sam rekao u prethodnom odjeljku, namjera korisnika sada je jedan od ključnih čimbenika koji utječu na vašu sposobnost dobrog rangiranja na tražilicama poput Googlea. Danas je važnije da se vaša web stranica bavi problemom koji je pretraživač namjeravao riješiti nego samo da nosi ključnu riječ koju je pretraživač koristio. Dakle, kako ovo utječe na istraživanje ključnih riječi koje provodite?

Lako je shvatiti ključne riječi doslovno, a nažalost, ključne riječi mogu imati mnogo različitih značenja ispod površine. Budući da je namjera iza pretraživanja toliko važna za vaš potencijal rangiranja, trebate biti posebno pažljivi u tumačenju ključnih riječi koje ciljate.

Da biste provjerili namjeru korisnika za određenu ključnu riječ, dobra je ideja jednostavno unijeti tu ključnu riječ u tražilicu i vidjeti kakvi rezultati dolaze. Provjerite je li vrsta sadržaja koju Google prikazuje usko povezana s onim što biste vi željeli stvoriti za tu ključnu riječ.

Četvrti korak: Istraživanje povezanih pojmova pretraživanja

Ovo je kreativan korak o kojem možda već razmišljate dok provodite istraživanje ključnih riječi. Ako niste, odličan je način za proširivanje početnog popisa kategorija i tema.

Ako imate problema s izborom dodatnih ključnih riječima koje ljudi mogu pretraživati na određenu temu, pogledajte povezane pojmove pretraživanja koji se pojavljuju kada unesete ključnu riječ u Google. Kada upišete svoju frazu i pomaknete se prema dnu rezultata na Googleu, primijetit ćete neke prijedloge za pretrage povezane s vašim početnim unosom. Ove ključne riječi mogu potaknuti ideje za druge pojmove koje biste mogli uzeti u obzir.

Peti korak: Iskoristite alate za istraživanje ključnih riječi

Korak 5: Iskoristite alate za istraživanje ključnih riječi. Alati za istraživanje ključnih riječi i SEO-a mogu vam pomoći stvoriti više ideja za ključne riječi na temelju točnih podudaranja ključnih riječi i podudaranja fraza, temeljem ideja koje ste do sada generirali. Neki od najpopularnijih uključuju:

Kako pronaći i odabrati ključne riječi za svoju web stranicu

Kada već imate predodžbu o ključnim riječima za koje želite rangirati, sada je vrijeme da prilagodite svoj popis na temelju onih najboljih za vašu strategiju.

Prvi korak: Koristite Googleov planer ključnih riječi za sužavanje vašeg popisa ključnih riječi

U Googleovom planeru ključnih riječi možete dobiti podatke o volumenu pretraživanja i procjene prometa za ključne riječi koje razmatrate. Zatim koristite informacije koje saznate iz planera ključnih riječi i koristite Google Trends kako biste popunili neke praznine.

Upotrijebite planer ključnih riječi da biste označili bilo koje ključne riječi koje imaju preveliki ili premali volumen pretraživanja. Prije nego što izbrišete bilo što, provjerite povijest i projekcije njihovih trendova u Google Trends. Možete vidjeti jesu li, na primjer, neki pojmovi s niskim volumenom možda nešto u što biste trebali investirati sada — i ostvariti koristi kasnije.

Ili možda samo gledate popis pojmova koji je previše opsežan, i morate ga na neki način suziti… Google Trends može vam pomoći utvrditi koje se riječi trenutno povećavaju u popularnosti i stoga zaslužuju više vaše pažnje.

Drugi korak: Prioritizirajte ključne rijeći koje će se rangirati na temelju autoriteta

Velike tvrtke obično ciljaju ključne riječi visokog volumena pretraživanja, a budući da su ovi brendovi već dobro uspostavljeni odnosno na dobrom glasu, Google ih obično nagrađuje autoritetom nad mnogim temama.

Možete također razmotriti ključne riječi s malo konkurencije. Ključne riječi koje već nemaju više članaka koji se bore za najviši rang mogu vam osigurati mjesto automatski — ako se nitko drugi ne trudi preuzeti ga.

Treći korak: Provjerite mjesečni volumen pretraživanja (MVP) za odabrane ključne riječi

Želite stvarati sadržaj oko onoga što ljudi žele otkriti, a provjera MVP-a može vam u tome pomoći.

Mjesečni volumen pretraživanja je broj puta kada se upit ili ključna riječ unese u tražilice svaki mjesec. Alati poput searchvolume.io ili Google Trends mogu vam pomoći da besplatno saznate koje su najtraženije ključne riječi unutar povezanih klastera ključnih riječi.

Četvrti korak: Uključite značajke SERP-a prilikom odabira ključnih riječi

Postoji nekoliko isječaka značajki SERP-a koje će Google istaknuti ako se pravilno koriste. Jednostavan način da ih saznate je pretraživanje ključnih riječi koje odaberete i vidjeti kako izgleda prvi rezultat. No, za brz pregled vrsta isječaka značajki SERP-a, sažet ćemo ih ovdje.

Peti korak: Provjerite prisutnost kombinacija glavnih pojmova i dugih izraza u svakoj kategoriji

Glavni pojmovi su fraze ključnih riječi koje su općenito kraće i generičnije — obično su duge samo jednu do tri riječi. S druge strane, duge ključne riječi obično su dulje fraze ključnih riječi koje sadrže tri ili više riječi.

Važno je provjeriti imate li mješavinu glavnih pojmova i dugih fraza jer će vam to pružiti strategiju ključnih riječi koja je uravnotežena dugoročnim ciljevima i kratkoročnim uspjesima. To je zato što se glavni pojmovi obično češće pretražuju, čineći ih često (ne uvijek, ali često) puno konkurentnijima i težima za rangiranje od duljih izraza. Razmislite o tome: Bez čak i provjeravanja volumena pretraživanja ili težine, koji od sljedećih pojmova mislite da bi bio teže rangirati?

kako napisati sjajan članak ili  članak. Ako ste odgovorili #2, apsolutno ste u pravu. Ali nemojte se obeshrabriti. Iako glavni pojmovi obično imaju najveći volumen pretraživanja (što znači veći potencijal za slanje prometa), iskreno, promet koji ćete dobiti s pojma “kako napisati sjajan članak” obično je poželjniji.

Zašto?

Jer netko tko traži nešto tako specifično vjerojatno je mnogo kvalificiraniji korisnik za vaš proizvod ili uslugu (pretpostavljajući da se bavite pisanjem članaka) od nekoga tko traži nešto vrlo generično. I jer duge ključne riječi obično bivaju preciznije, obično je lakše zaključiti što ljudi koji traže te ključne riječi zaista žele. Netko tko traži glavni pojam “članak”, s druge strane, može to tražiti iz niza razloga koji nisu povezani s vašim poslovanjem.

Stoga provjerite svoje liste ključnih riječi kako biste bili sigurni da imate zdravu kombinaciju glavnih pojmova i dugih izraza ključnih riječi. Svakako želite neke male pobjede koje će vam omogućiti duge ključne riječi, ali također biste trebali pokušati polako se nositi s težim glavnim pojmovima tijekom vremena.

Šesti korak: Pogledajte kako se konkurencija rangira za te ključne riječi

Samo zato što vaša konkurencija nešto radi, ne znači da to morate i vi. Isto vrijedi i za ključne riječi. Samo zato što je ključna riječ važna vašem konkurentu, ne znači da je važna i vama. Međutim, razumijevanje za koje ključne riječi vaši konkurenti pokušavaju rangirati odličan je način da vam pomogne da ponovno procijenite svoj popis ključnih riječi.

Ako vaš konkurent rangira za određene ključne riječi koje su i na vašem popisu, svakako ima smisla raditi na poboljšanju svog rangiranja za te riječi. Međutim, ne zanemarujte one za koje se čini da vaši konkurenti ne brinu. To može biti izvrsna prilika da osvojite tržišni udio i za važne pojmove.

Razumijevanje ravnoteže između pojmova koji mogu biti malo teži za rangiranje zbog konkurencije i onih pojmova koji su malo realniji pomoći će vam održati savršen balans. Zapamtite, cilj je završiti s popisom ključnih riječi koji pruža brze pobjede, ali također vam pomaže ostvariti napredak prema većim i izazovnijim ciljevima SEO-a.

Najbolje ključne riječi za SEO

Važno je shvatiti da ne postoje “najbolje” ključne riječi, već samo one koje su visoko tražene od vaše publike. Imajući to na umu, na vama je da oblikujete strategiju koja će vam pomoći rangirati stranice i privlačiti promet.

Najbolje ključne riječi za vašu SEO strategiju uzimat će u obzir relevantnost, autoritet i volumen. Želite pronaći ključne riječi koje se visoko traže, za koje možete razumno konkurirati na temelju:

  • Razine konkurencije s kojom se suočavate
  • Vaše sposobnosti stvaranja sadržaja koji nadmašuje kvalitetu onoga što trenutno rangira

Čestitamo imate prave ključne riječi za SEO optimizaciju vaše stranice

Sada imate popis ključnih riječi koji će vam pomoći usredotočiti se na prave teme za vaše poslovanje i donijeti vam kratkoročne i dugoročne dobitke.

Budite sigurni da redovito analizirate ove ključne riječi svakih nekoliko mjeseci — jednom u četvrtini je dobar primjer, ali neki poslovi vole to raditi još češće od toga. Kako stječete još više autoriteta na SERP-ovima, primijetit ćete da možete dodavati sve više ključnih riječi na svoje liste koje ćete obrađivati dok radite na održavanju trenutne prisutnosti, a zatim rastu i u novim područjima iznad toga.

Pogledajte naše druge članke

Ova slika prikazuje našu maskotu patkicu na naslovinici članka seo za hotele.

SEO ZA HOTELE

Jeste li znali da više od 50% prometa web stranice dolazi od klikova na organske rezultate pretraživanja i da manje od 1% Google pretraživača dođe...

Digitalna Tranformacija Na Dohvat Ruke 📖

Jeste li spremni unaprijediti svoje SEO vještine? Pridružite se našoj zajednici SEO entuzijasta kako biste uvijek dobili najnovije informacije i strategije direktno u svoj inbox. Napravite prvi korak ka vrhu tražilice!