Digital Aetas

Što je on-page SEO optimizacija? Kako napraviti optimizaciju stranice u 2024.

Što je on-page SEO optimizacija? On-page SEO optimizacija je vrsta optimizacije za tražilice koja koristi tehnike koje se provode na web stranici radi poboljšanja rangiranja u relevantnim rezultatima pretraživanja.

Podjeli

Što je on-page SEO optimizacija? On-page SEO optimizacija je vrsta optimizacije za tražilice koja koristi tehnike koje se provode na web stranici radi poboljšanja rangiranja u relevantnim rezultatima pretraživanja. Optimizacije na web-mjestu ciljaju sadržaj stranice i izvorni kod te uključuju stvaranje sadržaja, umetanje ključnih riječi, poboljšanje brzine stranice itd.

Na ovoj stranici objasnit ćemo On-Page SEO optimizaciju web stranice

Evo kratkog pregleda svega što ćemo pokriti:

  • Što je on-page SEO optimizacija?
  • On-Page SEO optimizacija protiv Off-Page SEO optimizacije: Koja je razlika?
  • Zašto raditi SEO na stranici?
  • Koje faktore SEO rangiranja na stranici trebam optimizirati?
  • Kako napraviti On-Page SEO optimizaciju
  • Kako ocijeniti vašu optimizaciju na stranici
  • Kako napraviti On-Page SEO analizu konkurencije

Ako želite razgovarati sa stručnjakom za on-page SEO usluge slobodno nas kontaktirajte.

U ovom članku možete vidjeti sto je on-page SEO optimizacija

Što je on-page SEO optimizacija?

On-page SEO je praksa optimizacije elemenata na vašoj web stranici, poput brzine stranice i gustoće ključnih riječi, u odnosu na off-page SEO, poput vanjskih povratnih veza, kako bi se poboljšalo rangiranje i vidljivost web stranice u tražilicama.

On-page SEO u odnosu na off-page SEO: Koja je razlika?
On-page SEO razlikuje se od off-page SEO-a, još jednog pojma s kojim ćete se vjerojatno susresti kada pokušavate poboljšati svoj online rang.

On-page SEO: Odnosi se na radnje poduzete na vašoj web stranici, kao što je optimizacija vašeg sadržaja i pojednostavljenje vaše navigacije, kako biste poboljšali rangiranje u pretraživanju.
Off-page SEO: Odnosi se na radnje poduzete s vašeg web-mjesta, poput zarađivanja povratnih veza s drugih uglednih web-mjesta, kako biste podigli svoje rangiranje u pretraživanju.
Uspješan SEO zahtijeva zdravu kombinaciju on-page i off-page SEO-a. Ako želite saznati više o tome kako koristiti SEO izvan stranice, prijeđite na naš vodič za SEO izvan stranice!

Zašto raditi on-page SEO na web stranici?

On-page SEO vodi do boljeg poretka u pretraživanju, povećanog prometa na vašoj web-lokaciji i više konverzija. Za njegove rezultate potrebno je vrijeme, ali kada vaša strategija SEO-a krene s mrtve točke, može povećati vašu online prisutnost i prodaju.

Koje faktore rangiranja trebam optimizirati za on-page SEO?

S on-page SEO-om imate nekoliko različitih faktora rangiranja na stranici. Posvećivanje vremena optimizaciji svakog od ovih faktora poboljšat će vaše pozicije u rezultatima pretraživanja i učiniti vašu web stranicu konkurentnijom i teškom za nadmašiti.

Faktori on-page optimizacije na koje trebate usredotočiti uključuju:

  • URL
  • Optimiziran naslov
  • Meta opis
  • Ključne riječi
  • Slike
  • Prilagođenost mobilnom uređaju
  • Brzina stranice
  • Povezanost unutar stranice
  • Sadržaj

Primjeri on-page SEO optimizacije uključuju:

  • Optimizacija naslova i meta opisa
  • Pisanje temeljnog, kvalitetnog sadržaja
  • Čišćenje koda vaše web stranice
  • Optimiziranje navigacije vaše web stranice
  • Povećanje brzine vaše web stranice

Nastavite čitati kako biste saznali kako izvršiti on-page optimizaciju za svaki od ovih faktora on-page SEO-a!

Kako napraviti on-page SEO optimizaciju

Sada kada znate koji čimbenici utječu na vaš on-page SEO, možete početi s njihovom optimizacijom. Zapamtite, potrebno će vrijeme za obavljanje on-site SEO-a, kao i vidjeti rezultate. Međutim, slijedeći najbolje prakse za ove čimbenike pomoći će vam stvoriti web stranicu koja može izdržati ažuriranja algoritma.

URL

Što je URL? Vaš URL je poput adrese, ali za stranicu na internetu.

Primjer URL-a na našoj web stranici

URL-ovi za stranice vaše web stranice trebaju uključivati kratke opise teme stranice.

Na primjer, ako kao stomatologe imate web stranicu i nudite uslugu lasersko izbjeljivanje zubi , dobar URL bio bi www.vasastranica.com/lasersko-izbjeljivanje-zubi. Ili, ako imate više lokacija, možete koristiti sljedeći format: www.vasastranica.com/usluga/lasersko-izbjeljivanje-zubi/

Uključivanje ključne riječi u URL umjesto dugog niza isprepletenih brojeva također olakšava navigaciju vaše web stranice i daje ljudima bolju ideju o temama vaše stranice.

NaslovNaslov na Googleu, "Title Tag"

Kako bi se vaša web stranica prikazala na stranicama rezultata pretraživanja (SERP-ovima), Google mora znati o čemu se radi na vašoj stranici. Korištenje specifičnih ključnih riječi u naslovnoj oznaci svake stranice (<title>, </title>) olakšava pretraživačkim robotima razumijevanje vaše web stranice.

Na primjer, ako ciljate ključnu riječ “lasersko izbjeljivanje zubi”, bilo bi dobro uključiti u naslov.” Za najbolje rezultate, ograničite naslovnu oznaku na 55 znakova kako biste spriječili njezino odsijecanje u rezultatima pretraživanja te koristite ciljanu ključnu riječ na početku.

Meta opis

primjer META OPISA na jednoj od stranica našeg weba

Meta opis ne utječe izravno na vašu on-page optimizaciju. To je značajka koja pomaže korisnicima da saznaju više o vašoj stranici. Činjenica da će Google podebljati pojmove pretrage korisnika koji se pojave u vašem meta opisu još je jedan razlog za optimizaciju vašeg meta opisa za on-page SEO.

Za najbolje rezultate, vaš meta opis trebao bi se držati 160 znakova.

Podnaslovi

Što se tiče podnaslova, želite ih koristiti za pretraživače, ali i korisnike. Koristite oznake naslova tijekom cijelog sadržaja kako biste ga razbili i učinili ga čitljivijim i preglednijim za korisnike. Također možete dodati osnovne ili povezane ključne riječi kako biste pretraživačima pružili više konteksta za vašu stranicu.

Alt oznaka

Pretraživači ne mogu vidjeti multimediju, stoga ovise o alt oznakama kako bi im rekli o kojoj se multimediji radi.

Na primjer, ako imate fotografiju jabuke, vaš alt tag može reći “crvena sočna jabuka”. Osim toga, možete dodati opisna imena datotekama slika kako bi Google bolje shvatio vašu multimediju.

Uvijek uključujte alt oznaku za svoj multimedijski sadržaj. Osim za Google, vaši alt tagovi također pomažu korisnicima koji ne mogu vidjeti ili interagirati s vašim sadržajem. Korištenje alt oznaka čini vaš sadržaj dostupnim svima koji pregledavaju vašu stranicu.

Ključne riječi

Svaka stranica na vašoj web stranici trebala bi uključivati tekstualni sadržaj koji opisuje tu stranicu.

Čak i stranice koje se obično ne optimiziraju, poput stranice “Kontaktirajte nas”, mogu pomoći vašem poslovanju da stekne prepoznatljivost online. Korištenje ključnih riječi kroz tekst cijele stranice pomaže Googleu da ga pročita i rangira na odgovarajući način.

Trebali biste istraživati i sastavljati ključne riječi za svaku stranicu na svojoj web stranici. Alati za istraživanje ključnih riječi poput Semrush Magic Toola i Ahrefs Keyword Explorera mogu vam pomoći da shvatite koje ključne riječi ljudi istražuju u vezi s vašim proizvodima i uslugama.

Pogledajte korisne metrike, poput mjesečnog volumena pretraživanja i konkurencije, kako biste odredili koje ključne riječi pružaju najviše vrijednosti.

U većini slučajeva, manje tvrtke usredotočit će se na duge ključne riječi ili ključne riječi s tri do četiri riječi.

Duge ključne riječi često imaju niže mjesečne volumene pretraživanja, ali imaju i manju konkurenciju. Obično je lakše razumjeti namjeru pretraživanja iza dugih ključnih riječi jer su preciznije.

Na primjer, ako netko pretražuje kratki izraz poput “stolica”, teško je identificirati što točno žele pronaći. Možda istražuju najbolje stolice za sjedenje, ili možda masažne stolice, ergonomske…

S druge strane, ako netko pretražuje dugi  izraz poput “egonomska stolica za gaming”, znate točno što žele pronaći – i da su spremni kupiti.

Učinkovite SEO kampanje sadrže i kratke i dugi ključne riječi – a pojmovi koje odaberete za ciljanje ovisit će o vašem poslovanju i ciljevima.

Saržaj

Sadržaj je ključan za on-page optimizaciju.

Sadržajem pružate korisnicima razlog za posjet vaše web stranice.

Bilo da je riječ o čitanju bloga ili pregledavanju stranice proizvoda, ljudi pretražuju vaš sadržaj. Optimizacija sadržaja može pomoći pretraživačima da razumiju i rangiraju vaš sadržaj, što može rezultirati pronalaskom vaše web stranice.

On-page SEO sadržaj usredotočen je na sljedeće prakse:

  • Korištenje ključnih riječi u naslovima i odlomcima
  • Razbijanje sadržaja u pregledne naslove
  • Dopunjavanje sadržaja korisnim slikama
  • Osiguravanje ispravne gramatike i pravopisa sadržaja
  • Činjenje sadržaja pouzdanim i autoritativnim

Osim toga, redovito biste trebali dodavati nove stranice sadržaja na svoju web stranicu kako bi pretraživači vidjeli da ste aktivni online. To možete postići novim blog objavama, landing stranicama i drugim strategijama koje pokazuju Googleu da marljivo radite za svoje kupce.

Nalaženje i uklanjanje dupliciranog sadržaja također poboljšava vašu on-page SEO.

Duplicirani sadržaj odnosi se na blokove sličnog sadržaja na više stranica na vašoj web stranici – i nepoželjan je iz dva razloga:

  1. Google ne zna koju stranicu rangirati: Kada brojne stranice na web mjestu sadrže potpuno iste informacije, pretraživači neće znati koju stranicu rangirati u rezultatima pretraživanja.
  2. Duplicirani sadržaj zbunjuje posjetitelje web mjesta: Kada posjetitelji naiđu na duplicirani sadržaj na vašoj web stranici, to ih može zbuniti, i možda neće znati koji korak poduzeti sljedeći. Duplicirani sadržaj stvara poteškoće u vašem kanalu sadržaja i sprječava publiku da poduzme akciju.

Duplicirani sadržaj loš je za on-page SEO, stoga redovito provjeravajte svoju web stranicu kako biste pronašli duplicirani sadržaj i uklonili ga.

Brzina stranice

Prikazuje briznu učitavanja web stranice Digital Aetasa. Njen performance!

Korisnici imaju velikog problema sa zadržavanjem pažnje, 50% korisnika će napustiti stranicu ako im treba duže od tri sekunde da se učita. Ljudi žele informacije, i to odmah!

Pretraživači poput Googlea također koriste brzinu stranice kao faktor rangiranja. Možete kontrolirati brzinu vaše web stranice, stoga želite optimizirati brzinu stranice. Ako ubrzate učitavanje svoje web stranice, možete se bolje rangirati u rezultatima pretraživanja.

Koristite PageSpeed Insights kako biste provjerili brzinu svoje stranice.

PageSpeed Insights pružit će vam prilagođene preporuke za ubrzanje vaše web stranice. Također možete slijediti neke najbolje prakse za brzinu stranice, poput komprimiranja slika, eliminiranja nepotrebnog koda web mjesta i drugih.

Veze unutar web stranice

Unutarnje povezivanje često se zanemaruje kada je riječ o on-page SEO-u. Međutim, kako vaša web stranica raste, ključno je razviti proces povezivanja unutar web stranice. To je zato što takav način povezivanja pomaže robotima za pretraživanje istraživati vašu web stranicu, otkrivati novi sadržaj i razumjeti kontekst različitih stranica.

Ako na vašim stranicama ima malo ili nimalo povezanosti unutar stranice, to negativno utječe na sposobnost korisnika da pristupe vrijednom sadržaju na vašoj stranici. Ako im nije dostupan, to izravno utječe na vašu stopu konverzije.

Koristite povezanost unutar web stranice ako biste poboljšali svoj on-page SEO tako da:

  • Dodajete poveznice prema relevantnom, postojećem sadržaju u novim objavama
  • Dodajete poveznice iz relevantnog, postojećeg sadržaja prema novim stranicama

Svaka strategija unutarnjeg povezivanja različita je, ali za najbolje rezultate trebali biste se pobrinuti da svaka nova stranica ima barem dvije do tri poveznice prema njoj. Ako imate problema s pronalaženjem stranica, nemojte prisiljavati povezivanje. Umjesto toga, razmislite o stvaranju temeljnog sadržaja.

Stanje povezanosti vaše stranice možete provjeriti pomoću besplatnog alata poput Screaming Frog.

Slike

Slike su važne za SEO, kao i za korisnike. Sa slikama možete razbiti sadržaj svoje stranice. Također možete pružiti kontekst, na primjer, za složene procese ili teško opisive značajke. Uključite slike u svoj sadržaj, od stock fotografija do prilagođenih grafika i snimki zaslona.

Kada dodajete slike na svoju web stranicu, ne zaboravite ih komprimirati. Prevelika multimedija može usporiti brzinu vaše stranice, što može utjecati na vaše rangiranje. Također ne zaboravite dodati alternativni tekst (alt text), jer ova dodatna informacija čini vašu web stranicu pristupačnijom i može pomoći u rangiranju u Google Images pretraživanju.

Također se pobrinite za uključivanje značajki upotrebljivosti poput transkripcija za videozapise i alternativnog teksta za slike. To su još jedno odlično mjesto za uključivanje ciljanih ključnih riječi.

Prilagođenost mobilnom uređaju

Mobilno prijateljska web stranica je ključna jer više od 50% internetskog prometa dolazi s mobilnih uređaja. Ako ljudi na pametnim telefonima i tabletima ne mogu pristupiti vašoj web stranici, vaše pozicije u rezultatima pretraživanja će pasti.

Pretraživači poput Googlea, primjerice, koriste mobilnu prijateljstvo ili responsivnost kao faktor rangiranja. To znači da, ako vaša web stranica nije optimizirana za mobilne korisnike, propuštate vrijedne potencijalne klijente i prihod.

Mobilna kompatibilnost više nije prijedlog. To je zahtjev, pogotovo ako želite dobro rangirati za svoje ključne riječi. Google uzima u obzir mobilnu kompatibilnost prilikom rangiranja vaše web stranice. Niska kompatibilnost = niski rang.

On-page optimizacija za mobilnu prijateljstvo često se fokusira na razvoj responsivne web stranice. S responsivnom web stranicom imate jednu stranicu, što olakšava ažuriranje vaše web stranice i dodavanje novog sadržaja.

Koristite Googleov alat za testiranje mobilne prijateljstva kako biste provjerili responsivnost svoje web stranice!

Kako procijeniti koliko je dobro napravljena on-page SEO optimizacija

Sada kada znate o on-page SEO-u, možete ocijeniti performanse svoje web stranice. Možete koristiti alat za provjeru svoje stranice ili možete ručno pregledati pojedine stranice, ovisno o vašoj preferenciji. Ako odaberete ručni pregled, možete koristiti ove kriterije kao osnovu za on-page optimizaciju.

  • Koristite li ključne riječi za svaku stranicu? Jesu li te ključne riječi donosile posjetitelje? Ako nisu, zašto i dalje koristite te ključne riječi?
  • Povezujete li stranice na svojoj web stranici? Može li to biti način da posjetiteljima pomognete da se s jednog mjesta prebace na drugo s samo jednim ili dva klika?
  • Imate li adekvatnu brzinu učitavanja web stranice? Ili neke stranice dugo traju da se učitaju? Ako imate problema, saznajte gdje je problem. Sporo učitavanje web stranice nije nešto što ni ljudski ni robotski posjetitelji uživaju!
  • Ima li vaša web stranica novog sadržaja? Je li prošlo više od jedne ili dvije godine? Jesu li se dogodile promjene ili je sve još uvijek relevantno?

Trebate pomoć stručnjaka sa on-page SEO optimizacijom?

Digital Aetas pomaže tvrtkama u rastu putem on-page SEO-a, i s toliko godina iskustva u industriji, znamo da neke tvrtke jednostavno nemaju vremena da to samostalno implementiraju.

Tu smo da pomognemo.

Znamo sve strategije i najbolje prakse kako bismo osigurali da se vaše poslovanje prikaže na vrhu rezultata pretraživanja potrebnih za rast vašeg poslovanja. Naš tim SEO stručnjaka teži najvišim ciljevima kako bi ojačao financijske rezultate vaše tvrtke.

Kontaktirajte nas danas kako biste saznali više o našim uslugama on-page SEO-a!

Pogledajte naše druge članke

Ova slika prikazuje našu maskotu patkicu na naslovinici članka seo za hotele.

SEO ZA HOTELE

Jeste li znali da više od 50% prometa web stranice dolazi od klikova na organske rezultate pretraživanja i da manje od 1% Google pretraživača dođe...

Digitalna Tranformacija Na Dohvat Ruke 📖

Jeste li spremni unaprijediti svoje SEO vještine? Pridružite se našoj zajednici SEO entuzijasta kako biste uvijek dobili najnovije informacije i strategije direktno u svoj inbox. Napravite prvi korak ka vrhu tražilice!