Digital Aetas

Saznajte kako poboljšati marketinšku strategiju

Preporučena digitalna agencija od strane Clutch-a.

SEO vodič za početnike: 8 jednostavnih koraka kako bi postali majstori SEO-a

Ako tek počinjete s SEO optimizacijom, tada vam je potreban SEO vodič korak po korak. Do ovog trenutka, vjerojatno ste već čuli nekoliko osnovnih pojmova, poput istraživanja ključnih riječi

SEO VODIČ ZA POČETNIKE POMAŽE ZA BOLJE RANGIRANJE

Ako tek počinjete s SEO optimizacijom, tada vam je potreban SEO vodič korak po korak. Do ovog trenutka, vjerojatno ste već čuli nekoliko osnovnih pojmova, poput istraživanja ključnih riječi i optimizacije na stranici. No, kako primijeniti sva znanja koja ste dosad skupili?

Proći ćemo kroz to korak po korak. Bez obzira koliko ste novi u SEO-u, svatko može početi s SEO savjetima koje ćete vidjeti u nastavku i brzo postaviti svoju web stranicu na rangiranje. Pa, ne baš odmah. Možda za godinu ili više. SEO, trebate znati, je dugotrajna igra.

Do kraja ovog vodiča, moći ćete otići s cijelim popisom koraka pokrenuti svoju SEO strategiju.

U ovom SEO VODIČU pogledajte 8 jednostavnih koraka kako bi postali SEO specijalist

1. Istraživanje ključnih riječi

Istraživanje ključnih riječi je jednostavno kao odabir popisa riječi i fraza relevantnih za vaš posao. Razmislite o tome koje riječi najvjerojatnije potiču ljude da učine ono što želite da učine (posjete vašu web stranicu i podnesu obrazac) i usmjerite se na te riječi.

Možete koristiti poseban alat za istraživanje ključnih riječi, ali kao početnik, mudro je prvo intuitivno odabrati ključne riječi. Na primjer, ako stomatolog, možda ćete se odlučiti za “zubni implatant,” “izbjeljivanje zub” i “protetika Zagreb.”

Navedite te ključne riječi u tablici ili dokumentu kako biste ih mogli pratiti. Zatim odaberite jednu riječ ili frazu koju ćete koristiti na jednoj stranici vaše web stranice. Drugim riječima, ne želite ciljati različite ključne riječi na jednoj stranici. Želite ciljati jednu ključnu riječ, kao i sve ključne riječi s kojima je semantički povezana.

Na primjer, možda ćete napraviti stranicu za “zubni implatant.” Na toj stranici možete ciljati semantički povezane termine poput “zubni implatanti Zagreb,” “zubni implatant blizu mene,”  i “dentalni implatant.”

2. Uključite ključne riječi u naslov

Nakon što ste odabrali ključnu riječ, vrijeme je da je stvarno primijenite. Prvo, želite je staviti u naslov svoje web stranice.

Naslov stranice jedna je od najvažnijih stvari koje Google i ostali tražilice ocjenjuju kako bi odredili što se nalazi na web stranici. To je ono što se pojavljuje na vrhu rezultata vaše web stranice na stranicama rezultata tražilice (SERP-ova). Primijetite kako smo stavili svoju ključnu riječ, “SEO za stomatologe,” u naslov stranice:

Ova slika prikazuje ključnu riječ u meta naslovu za SEO optimizaciju

Imajte na umu da ime vašeg imena kompanije čini dio broja znakova u naslovu vaše web stranice.

3. Uključite ključne riječi u URL stranice

Google i druge tražilice također koriste tekst URL-a stranice kako bi odredili sadržaj web stranice. Trebali biste koristiti svoju ključnu riječ ili frazu posebno u slugu.

Međutim, nemojte pretjerivati. Ako, ste na primjer, stomatolog, nemojte stvarati “slug” kao što slijedi:

imestomatoloskeordinacije.hr/zubni-implatanti-blizu-mene-u-zapadnom-dijelu-grada-na-malesnici

Održavajte ga kratkim, opisnim i jednostavnim. Jedan učinkovit primjer bio bi:

imestomatoloskeordinacije.hr/zubni-implatanti

Ova slika prikazuje primjer kako smo stavili ključnu riječ u URL što je vrlo važno za SEO optimizaciju

4. Uključite ključne riječi u meta opis

Meta opis vaše stranice može dodatno reći tražilicama i korisnicima o čemu se radi na vašoj stranici.

seo korak-po-korak vodič: meta opis

Iako metapodaci nisu više toliko važni kao nekad, i dalje se računaju. Iskoristite to tako da stavite svoju ključnu riječ ili frazu tamo. Opis treba biti čitljiv za osobu i imati smisla, a metapodaci ključne riječi trebaju se usredotočiti na vašu ključnu riječ ili frazu. Nemojte ga činiti predugim – često manje znači više.

Ovaj primjer pokazuje kako je važno odabranu ključnu riječ staviti u meta opis

5. Uključite ključne riječi u svoj H1 tekst

H1 tekst obično predstavlja naslov članka ili neki veći podebljani tekst na vrhu vaše stranice. Google i druge tražilice to vide i dodaju dodatan značaj riječima u H1 tekstu. Provjerite da je vaša ključna riječ ili fraza prisutna.

6. Uključite ključne riječi u sadržaju

Upotreba vaših ciljanih ključnih riječi u sadržaju je ključni dio vaše SEO strategije na stranici.

Zašto? Zato što to signalizira tražilicama da je stranica zaista o ključnoj riječi i trebala bi se pojaviti u rezultatima pretraživanja. Čuo sam od “stručnjaka” da biste trebali koristiti ključnu riječ između 4-6 puta do 10-12 puta. Moj savjet je da pišete prirodno, ali pažljivo izbjegavajte crne metode kao što je punjenje ključnih riječi.

7. Izgradite povratne veze prema web stranici

Nakon što ste signalizirali relevantnost tražilicama putem ključnih riječi, vrijeme je da počnete s teškim radom: izgradnjom dolaznih veza prema svojoj web stranici s autoritativnih mjesta u vašoj industriji kojom se bavite.

Ovo je vjerojatno jedan od najvažnijih koraka u SEO-u koje morate poduzeti. Broj i kvaliteta veza odnosno povratnih veza koje upućuju na vašu web stranicu izuzetno su važni za Google i druge tražilice kako bi ocijenili vaš rang na različitim pojmovima. Ako se ljudi povezuju s vama, to znači da vaša web stranica nudi autoritativne i pouzdane informacije o određenoj temi.

8. Pratite analitiku i rezultate

Vrijeme je da provjerite rezultate svog truda. Dajte tražilicama neko vrijeme da obave svoj posao (od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci), a zatim nastavite pratiti svoj rang kako biste vidjeli što se dogodilo i pratili svoj napredak.

Ako tek počinjete s SEO-om, rang možete provjeriti ručno tako da pretražujete svoju ciljanu ključnu riječ na Googleu. Također preporučujemo korištenje Google Search Console-a kako biste besplatno vidjeli svoje rangiranje. Budući da GSC može biti ograničen u nekim aspektima, možete nadograditi na službeni alat za praćenje SEO-a kako biste pratili najrelevantnije ključne riječi i redovito razvijali strategije za poboljšanje svoje izvedbe.

U istom tonu, trebali biste pratiti svoj Google PageRank. Google koristi vaš PageRank kao mjeru koliko je vaša web stranica “važna” na webu. Imati viši PageRank znači da imate bolju priliku da budete među najboljim rezultatima za pretrage.

Koristite besplatni alat poput Check Page Rank kako biste dobili procjenu!

Tijekom procesa praćenja, trebali biste također ocijeniti svoju web stranicu. Koristite besplatan alat poput Website Grader kako biste procijenili učinkovitost SEO-a na svojoj web stranici.

Ovaj SEO vodič za početnike je samo početak zanimljive pustolovine koja vas čeka.

Nemojte dopustiti da vaše učenje stane ovdje. S navedenim koracima možete započeti stvaranje učinkovite strategije optimizacije za tražilice, ali imajte na umu da SEO ima beskrajno mnogo pokretnih dijelova koji zahtijevaju brigu, pažnju i upornost. Zato neki poslovi imaju cijele timove posvećene svojim naporima u SEO-u.

Dobra vijest je da ne morate nagađati o svojim sljedećim koracima. Koristite naš starter paket kako biste ubrzali svoje planove SEO-a i povećali vjerojatnost da će vaša web stranica rangirati na prvoj stranici SERP-a

Pogledajte naše druge članke

Ova slika prikazuje našu maskotu patkicu na naslovinici članka seo za hotele.

SEO ZA HOTELE

Jeste li znali da više od 50% prometa web stranice dolazi od klikova na organske rezultate pretraživanja i da manje od 1% Google pretraživača dođe...

Digitalna Tranformacija Na Dohvat Ruke 📖

Jeste li spremni unaprijediti svoje SEO vještine? Pridružite se našoj zajednici SEO entuzijasta kako biste uvijek dobili najnovije informacije i strategije direktno u svoj inbox. Napravite prvi korak ka vrhu tražilice!