Digital Aetas

w

SEO pisanje članaka: 13 korisnih savjeta za pisanje članaka koji će se rangirati na Googleu

Ako ste ikada prije pisali blog znate koliko vremena pisanje može oduzeti. Od odabira teme i istraživanja iste do pisanja teksta i objavljivanja, proces ponekad

SEO PISANJE OPTIMIZIRANIH ČLANAKA

Podjeli

Ako ste ikada prije pisali blog znate koliko vremena pisanje može oduzeti.

Od odabira teme i istraživanja iste do pisanja teksta i objavljivanja, proces ponekad može trajati satima. Iz tog razloga bi sigurno bili razočarani kada bi vaš blog prošao nezapaženo.

Na sreću postoji način da pobijedite smanjeni broj posjeta vašoj web stranici: SEO (search engine optimization). Uvijek težimo pisati sadržaj koji će se visoko rangirati na Google tražilici i SEO je most koji će vam pomoći da dođete tamo. To podiže pitanje: Kako ukomponirati SEO u moj sadržaj?

Bez brige, mi imamo odgovor na to pitanje. U ovom članku otkrit ćemo vam 12 načina kako i vi možete postati majstor SEO pisanja.

Što je SEO optimizirano pisanje?

SEO pisanje je proces pisanja sadržaja kako bi se rangirali na prvoj stranici na tražilicama poput Google-a- Taj proces uključuje istraživanje ključnih riječi, pisanja kvalitetnog sadržaja koji se slaže s korisnikovom namjerom i optimiziranje zaglavlja za lakši crawl stranice.

S višim rangom Vaša stranica unaprjeđuje svoju sveukupnu vidljivost. Glavni cilj je privući organski promet, povećati prodaju i ostvariti ciljeve poslovanja uz efektivnu optimizaciju.

Ukoliko ne optimizirate svoj sadržaj na način da odgovara algoritmu tražilice vaša web stranica može proći nezapaženo i imati loš rang na stranicama tražilica (SERP). Posljedica toga može biti znatno smanjena vidljivost vašeg sadržaja i smanjeni promet.

Zašto je SEO pisanje važno?

Bez SEO-a, manja je vjerojatnost da će se vaš sadržaj rangirati visoko na Google tražilici, a smanjeni rang će vam otežati dosezanje i privlačenje ciljane publike. Također vaš sadržaj se može doimati manje kredibilno i autoritativno.

 Istraživanje iz 2020. godine je pokazalo da je clickthrough rate za web stranice koje se pozicioniraju na prvom mjestu Google tražilice 25%. Taj broj drastično pada na 15% za stranice koje se pozicioniraju na drugom mjestu, a na 2.5% za web stranice koje su na 10 poziciji. Kada se vaša stranica pozicionira na drugoj stranici Google tražilice taj broj pada još niže.

To znači da ukoliko se vaša stranica ne nalazi na prvoj stranici postoji mala šansa da će potencijalni kupci pronaći vašu stranicu organski. Manje posjeta vašoj stranici znači manje prilika za generiranje novih kupaca, što na kraju dovodi do smanjenih prihoda.

Druga opcija koju imate za privlačenje potencijalnih kupaca je investiranje u Google oglašavanje. Investiranje u Google oglase košta te ukoliko imate smanjeni budžet, zašto ne biste investirali u SEO pisanje? To je potpuno besplatno i privlačit će potencijalne kupce puno duže od kapanja.

Osnove SEO pisanja

Kada počinjemo s pisanjem SEO optimiziranih članaka važno je razumjeti osnove. Ovo su neki fundamentalni principi koje možete slijediti kada želite ukomponirati SEO u svoje pisanje.

Optimizacija ključnih riječi

Optimizacija ključnih riječi je strateško korištenje relevantnih ključnih riječi i fraza prilikom pisanja sadržaja kako biste unaprijedili svoju vidljivost i rang. Ovaj aspekt SEO-a je iznimno važan jer pomaže tražilicama da bolje razumiju vaš sadržaj te na taj način povećavate šanse da se pojavite u relevantnim pretragama i privučete organski promet.

Kako biste odabrali najbolje ključne riječi morate istražiti što vaša ciljana publika pretražuje i uskladiti to s temama o kojima pišete. Uvijek je ključno naći balans prilikom ukomponiranija ključnih riječi u sadržaj, to morate učiniti na način da zadovoljite algoritam tražilice, ali i da čitatelju ima smisla.

Korisnikova namjera

Korisnikova namjera se odnosi na motivaciju i cilj korisnikove pretrage. Glavni cilj je otkriti što je korisnik htio otkriti prilikom upisivanja pojma u Google tražilicu.

Postoje 4 vrste korisnikove namjere prilikom pretrage:

  • Informacijska: Kada netko traži informacije ili odgovore na određena pitanja. Možda žele pronači definicije, objašnjena, vodiče ili materijale za istraživaje.
  • Navigacijska: Kada netko pretražuje specifičnu web stranicu ili brend. U tom slučaju korisnik već zna što želi pronaći te služi tražilicu kako bi se navigirao to željenog web mjesta.
  • Transakcijska: Kada je netko spreman poduzeti sljedeće korake poput kupnje, pretplate na uslugu ili rezerviranja termina.
  • Komercijalna: Kada netko pretražuje proizvode ili usluge s ciljem kasnije kupnje. U tom trenutku korisnik uspoređuje proizvode, čitaju recenzije i traže najbolju ponudu prije nego donesu odluku.

Razumijevanjem korisnikove namjere prilikom pretrage možete stvoriti sadržaj koji je u skladu s onime što korisnici traže te na taj način povećati šanse da se pojavite na rezultatima pretraga. Korisnikova namjera prilikom pretraživanja nije ista za sve industrije, na primjer SEO strategija za odvjetnike će biti u potpunosti drugačija od SEO strategije za kozmetički salon. Cilj je pružiti ljudima ono što traže i pružiti im odlično iskustvo prilikom pretraživanja.

Čitljivost

Prilikom pisanja za SEO nije bitno samo što pišete već i kako pišete. Nije dovoljno samo dodati ključne riječi u vaš sadržaj, također morate uzeti u obzir kakvo će iskustvo imati korisnici prilikom čitanja vašeg sadržaja.

Tu je iznimno važna čitljivost.

Ključ čitljivosti je u nalaženju ravnoteže između optimiziranja za algoritme tražilice i osiguravanja da je vaš sadržaj vrijedan i ugodan čovjeku koji će ga čitati.

In addition to optimizing your content with keywords and internal links, you’ll want to focus on user experience. Write in a reader-friendly manner by using clear and concise language and avoiding jargon. You’ll also want to utilize headings and make your content more scannable (more on that below).

Prilikom pisanja i uređivanja vašeg sadržaja zapitajte se: Je li članak jednostavan za razumjeti? Ima li članak logičan slijed? Hoće li članak biti zanimljiv korisniku? Ukoliko je odgovor na jedno od ovij pitanja „ne“, probajte napraviti neke izmjene.

Optimizacija starijeg sadržaja

Svaki SEO pisac zna da evergreen objava za blog nikada nije u potpunosti gotova, čak i nakon njene objave. Zahvaljujući promjenama algoritama i konkurenciji koja će se možda htjeti rangirati za iste ključne riječi, rezultati tražilice se uvijek mijenjaju.

Iz tog razloga je važno kontinuirano ažurirati sadržaj na web stranici kako bi osigurali da stariji članci ostanu relevantni algoritmima prilikom pretraživanja.

Kako biste otkrili koje objave trebate ažurirati, analizirajte stariji sadržaj provedbom audita sadržaja, na taj način možete pronaći zastarjeli sadržaj koji ne generira željene rezultate. Potom otkrijte na koji način možete unaprijediti taj sadržaj, to često uključuje ažuriranje sadržaja dodavanjem novih informacija, uklanjanje zastarjelih informacija, optimiziranje ključnih riječi te unaprjeđenje formata i čitljivosti članka.

 

Savjeti kako ukomponirati SEO u svoje pisanje:

  1. Započnite s istraživanjem ključnih riječi.
  2. Koristite naslove u svoju korist.
  3. Optimizirajte svoj sadržaj za istaknute isječke.
  4. Pišite za ljude, a ne algoritme tražilice.
  5. Optimizirajte svoje naslove
  6. Uključite ključne riječi u svoje meta opise.
  7. Dodajte alt tekst slikama.
  8. Oduprite se porivu za pretrpavanjem ključnim riječima.
  9. Uključite linkove na stranice visokog autoriteta.
  10. Težite dužim, ali preglednim člancima.
  11. Uključite linkove vaših drugih objava.
  12. Smanjite veličinu slika radi brzog učitavanja stranice.
  13. Svorite strategiju za izgradnju linkova.
  1. Započnite s istraživanjem ključnih riječi

Procjenjuje se da Google obradi više od 70 000 upita za pretraživanje u sekundi. Zapanjujuće, zar ne?

Ako se želite probiti kroz nered rezultata tražilica i prestići svoje konkurente morate pažljivo odabrati ključne riječi i fraze koje vaši potencijalni klijenti traže. Kako će inače pronaći vaš sadržaj i web stranicu? Započnite s alatom za istraživanje ključnih riječi. Stranice poput Ahrefs-a i Google Keyword Plannera pružaju vam detalje o tome što korisnici traže i koliko su ti upiti popularni.

Google Trends vam također može pružiti dojam o tome koje su ključne riječi popularne u određenom trenutku. Ako primijetite da pretraživanja za  određenu ključnu riječ postupno opadaju tijekom vremena znate da nije najbolja ključna riječ za gradnju SEO strategije. Suprotno tome, istinito je za rastuće trendove.

Imajte na umu da ponekad najočitije ključne riječi nisu u skladu s vašom strategijom te se vaše ključne riječi trebaju razvijati s vremenom i pratiti promjene trendova, terminologije i rast vaših proizvoda/usluga.

Obavezno periodično provedite istraživanje ključnih riječi kako bi osigurali da se fokusirate na prave ključne riječi koji će privući ciljanu publiku i da ne propuštate ključne prilike za razvoj.

  1. Koristite naslove u svoju korist

Naslovi pomažu Googleovim alatima za indeksiranje da bolje razumiju vaš članak i  odjeljke unutar njega

Razmišljajte o alatima za indeksiranje kao čitatelje koji skeniraju vaš blog. Oni žele pregled onoga što će članak pokriti, to je H1, zatim vaši H2, H3 i H4.

Vaši podnaslovi trebaju dobro predstavljati sadržaj članka i sadržiti prave ključne riječi. Kada koristite prave ključm+ne riječi, odnosno ključne riječi koje koristi publika koju želite doseći imate veće šanse da će te se rangirati na SERP-u.

  1. Optimizirajte svoj sadržaj za istaknute isječke

Istaknuti isječci na Googlu su najdirektiniji način za pronaći odgovore za upit pretraživanja, npr. ako bi pretražila pitanje “Kako napisati članak?” Google se može poslužiti istaknutim isječcima kako bi mi prikazao najbolji odgovor.

Kako biste zavrijedili istaknuti isječak na Google tražilici na pitanje morate odgovoriti temeljito i sažeto.

Na primjer, ukoliko je upit pretrage “Kako snimiti zaslon na macu”, vi možete staviti “Kako napraviti snimku zaslona na MacBook računalu” kao vaš H1 ili H2 te zatim napisati numeriranu listu s koracima.

Jednom kada to učinite, provjerite jeste li uključili dio pitanja u svoj odgovor. Koristeći se prethodno navedenim primjerom, paragraf bi započeli na sljedeći način: “Da biste napravili snimku zaslona na MacBook računalu sljedite sljedeće korake…”

Također, možete započeti svaku rečenicu s glagolom poput “kliknite” ili “odaberite.”

Ako ključna riječ za koju želite da se prikaže u istaknutom isječku zahtjeva definiciju, napišite odgovor u 58 riječi ili manje.

  1. Pišite za ljude, a ne algoritme.

Uz sva ova SEO pravila ponekad je lako zaboraviti da kada kornik pretražuje pojam na Googleu da traži odgovore. Najbolji način za povećati svoje šanse za rangiranje je pisanje kvalitetnog sadržaja.

Kako to izgleda? Kroz korištenje odgovora, pregleda sadržaja, organiziranog sadržaja i relevantnih fotografija.

Za vrijeme pisanja imajte na umu karakter vaše ciljane publike, njihove motivacije izazove i interese. Također je važno odabrati teme pisanja s kojima će se vaša ciljana publika moći poistovjetiti te teme koje će odgovoriti na njihove potencijalne probleme.

  1. Optimizirajte svoje naslove.

Loš naslov može naštetiti čak i odlično napisanim člancima koji poštuju pravila SEO pisanja.

Kako biste naslovili svoj članak s SEO pravilima na umu, napišite nešto privlačno što također uključuje ključnu riječ za koju se želite rangirati. Ovo su neki od savjeta:

  • Uključite brojeve. npr.: “5 Načina na koji možete nositi čizme zimi”
  • Uključite vašu ponudu u naslov. Npr.: “Kako napisati motivacijsko pismo [+ Besplatan predložak]”
  • Dodajte teaser. npr.: “Isprobali smo novu [Upišite ime aplikacije] Aplikacija: Pročitajte što se dogodilo”
  1. Uključite ključne riječi u meta opise

Dodajete li meta opise vašim člancima? Ako je odgovor „ne“, onda vjerojatne ne dobivate broj posjeta vašoj web stranici koliko bi mogli. To je važno iz sljedećih razloga.

Do sada smo spominjali nekoliko načina na koji vaš članak može komunicirati s Googleom: podnaslovi, ključne riječi i isječci međutim to nije potpun popis.

Meta naslovi su još jedno područje koje Google alati za indeksiranje uzimaju u obzir. Meta naslovi sadreže jednu do tri rečenice koje  na Google tražilici možete pročitati odmah ispod naslova rezultata.

Koristite meta opise kako biste saželi sadržaj članka i imajte na umu da bude par savjeta:

  • Neka  bude kratak.
  • Koristite jednu do tri ključne riječi
  • Neka bude uvjerljiv. Na Google pregledniku će se pojaviti objave slične vašoj, iz tog raloga je važno da se vaš opis istakne od večine i privuče pažnju korisnika.
  1. Dodajte alt tekst slikama.

Uz svaku sliku koju dodate u svoj članak, bilo kao naslovnicu ili dio teksta, preporuča se dodati alt text.

Alt tekst opisuje što se događa na slici te pomaže Google (kao i osobama s oštečenjem vida) da bolje razumije zašto se slika nalazi u vašem članku.

Za primjer možemo uzeti da pišete članak o virtualnim eventima ida želite uključiti sljedeću sliku:

Alt tekst bi u tom slučaju trebao biti nešto poput “Poslovan čovjek sudjeluje u virtualnom eventu.” , navedena rečenica je opisna i sadrži ključnu riječ “virtualni event”.

Image Source

  1. Oduprite se porivu za pretrpavanjem ključnim riječima.

The goal is to make your page fully optimized, not overbearing. Find natural fits for keyword additions, but don’t force them to the point where your content is illegible.

For example, if your keywords are “account-based marketing,” “startups,” and “sales,” avoid a meta description like this: “Sales for account-based marketing startups.”

Instead, try focusing on one or two keywords to make the description more natural: “Are you looking for killer strategies to boost your account-based marketing game? Discover our research-backed techniques in this post.”

With this approach, you‘re still using keywords, but you’re not oversaturating the post. Remember, your goal is to solve for your audience. If your users have a poor reading experience, that will signal to Google that your post may not be meeting their needs.

  1. Uključite linkove na stranice visokog autoriteta.

Dok razvijate svoj blog post, nemojte se bojati vanjskih poveznica.

Povezivanje s pouzdanim web stranicama ne samo da pruža dodatni materijal za čitanje koji proširuje znanje čitatelja, već također pokazuje pretraživačima da ste obavili svoje istraživanje.

Ništa ne jača blog post kao statistika potvrđena istraživanjem s utjecajnih web stranica. Privlačne statistike pomažu vam izgraditi uvjerljiviji i konkretniji argument koji će vam pomoći stjecati povjerenje svojih čitatelja.

  1. Težite dužim, ali preglednim člancima.

U dobu kratke pažnje, mogli biste pomisliti da su kraći blogovi bolji. Međutim, zapravo, pretraživači poput Googlea preferiraju duže, temeljite blogove.

Razmislite o tome: što je više sadržaja na stranici, to više tragova pretraživači imaju da shvate o čemu je riječ na vašem blogu. Smtramo da je idealna dužina između 2.100 i 2.400 riječi.

Nedostatak dužih blogova može biti da preplave čitatelje. Jedan način da se tome suprotstavite je razbijanje sadržaja na male, pregledne dijelove.

Razlomite dugu rečenicu na dvije i zadržite odlomke na tri rečenice ili manje.

Ne zaboravite na oznake poput točaka – odlične su za privlačenje pažnje i lako probavljive, posebno na mobilnim uređajima.

  1. Uključite linkove vaših drugih objava.

Povezivanje s drugim stranicama ili blog postovima na vašoj web stranici pomaže pretraživačima stvoriti točnu kartu web mjesta. Također pomaže vašoj publici otkriti više vašeg sadržaja i upoznati vas kao pouzdani izvor informacija.

S korisničke strane, interni linkovi prema drugim vrijednim sadržajima zadržavaju čitatelje na vašoj stranici duže, smanjujući stopu napuštanja i povećavajući potencijal za konverziju. Zar to nije ono čemu težite?

Prilikom povezivanja s bilo kojim stranicama na vašoj web stranici, ili čak izvan izvora, koristite prirodan jezik za svoj ankorni tekst. Izbjegavajte korištenje spammy ili generičkih poziva na akciju, poput “najbolji jeftini prijenosnici” ili “klikni ovdje”.

Umjesto toga, koristite opisne ključne riječi koje čitateljima daju dojam o tome što će pronaći klikom na hyperlink, poput “Preuzmite svoj vodič za SEO”.

  1. Smanjite veličinu slika radi brzog učitavanja stranice.

Google nagrađuje stranice s brzom brzinom učitavanja s obzirom da ona unapriješuje korisničko iskustvo.

Jedan od glavnih razloga za sporo učitavanje stranica su slike. Ako imate nekoliko slika u svom članku i svaka od njih ima više od 100KB to drastično može utjecati na vašu brzinu učitavanja stranice.

Srećom, postoje besplatne aplikacije poput Squoosh.app, koje komprimiraju slike bez narušavanja njihove kvalitete

Ako sumnjate da je uzrok lošijeg ranga vaše stranice spora brzina učitavanja, posjetite Google’s PageSpeed za besplatnu analizu i preporuke.

  1. Stvorite strategiju za izgradnu poveznica.

Građenje veza (link building) ključno je za vaše rangiranje na tražilicama.

Zašto? Zamislite rezultate pretrage kao natjecanje gdje pobjednici dobivaju najviše glasova. Svaka web stranica koja se povezuje s vama smatra se glasom za vašu web lokaciju, što čini vaš sadržaj pouzdanijim u očima Googlea. S time ćete se uspinjati više na rang listi.

Dakle, dobro je pisati postove koje će druge web stranice ili publikacije htjeti povezivati unutar vlastitih postova. Da biste svoj blog post učinili više povezivim, uključite vrijedne resurse, poput originalnih podataka.

Provođenje intervjua s ekspertima još je jedan učinkovit način privlačenja prometa na vašu web lokaciju.

Započnite s SEO pisanjem

Već ste znali kako napisati sadržaj koji će vaša publika obožavati, a sad je vrijeme da uključite elemente koje će Google također obožavati. Na početku se može činiti kompleksnim, ali sa ovim SEO savjetima bit će te na prvoj stranici Googlea za čas.

 

 

0 Comments

Pogledajte naše druge članke

Digitalna Tranformacija Na Dohvat Ruke 📖

Jeste li spremni unaprijediti svoje SEO vještine? Pridružite se našoj zajenici SEO entuzijasta kako biste uvijek dobili najnovije informacije i strategije direktno u svoj inbox. Napravite prvi korak ka vrhu tražilice!